Vragen (FAQ)

Hoe duurzaam zijn de producten van de Hasenbosch Hoeve?

Onze teakhouten tuinmeubelen beginnen bij ons aan hun tweede leven. Nadat ze bij de Hasenbosch Hoeve binnen komen wordt het meubelstuk volledig nagekeken en waar nodig gerepareerd en schoongemaakt. Als er houten delen vervangen moeten worden, wordt dit gedaan met rest stukken van tuinmeubels die helaas niet meer te redden waren.

Hoe kan ik mijn tuinmeubels het beste schoonmaken?

Teakhouten meubelen kunt u het beste schoonmaken voor de winter start en voordat de meubels weer klaargezet gaan worden voor het voorjaar. Teakhout kan je op 2 manieren schoonmaken; met groene zeep of met soda. Bij beide opties is het belangrijk om het hout eerst goed nat te maken. Op deze manier gaan de vezels van het hout open staan en kan je het hout beter schoonmaken. Gebruik hiervoor een tuinslang of ga aan de slag na een flinke regenbui. 

De werkwijze bij groene zeep en soda is hetzelfde. 

  • Meng één van de productsoorten met lauwwarm water. 
  • Gebruik een zachte borstel of pluisvrije spons om het hout goed in te wrijven met het sopje. Laat dit 5 á 10 minuten goed intrekken. 
  • Vervolgens is het een kwestie van goed schrobben. Doe dit altijd tegen de haren in om groene aanslag weg te krijgen. 
  • Als laatste is het belangrijk om het teakhout goed af te spoelen met water (tuinslang of emmer). 

Het gebruik van een hogedrukspuit wordt sterk afgeraden. Door de druk kan je het hout beschadigen en kunnen er splinters ontstaan.

Beits of Olie?

Wij adviseren om teakhouten tuinmeubelen op natuurlijke wijze te laten vergrijzen. Op deze manier past het hout zich aan naar de omstandigheden waarin hij staat. De natuurlijke oliën in het hout bieden in principe genoeg bescherming. Wilt u toch graag de originele kleur behouden? Dan kunt u het onbehandelde hout behandelen met een teakolie of beits. Hierbij is het belangrijk dat u iedere paar maanden de behandeling herhaald. Let op: een behandeling is geen garantie dat uw teakmeubelen langer mee gaan, maar is alleen voor kleurbehoud.

Er missen artikelen in mijn bestelling!

Is uw bestelling niet compleet? Dan is er helaas bij ons iets mis gegaan tijdens het inpakken, sorry daarvoor! We begrijpen uw frustratie en willen het probleem dan ook zo snel mogelijk oplossen. Door hier te klikken kunt u contact opnemen met onze klantenservice, dan proberen we het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Wat zijn jullie openingstijden?

Wij zijn geopend op afspraak zodat we iedereen uitgebreid te woord kunnen staan. In principe bent u op alle dagen van de week welkom ook in de avonden. U kunt telefonisch, via de mail of whatsapp een afspraak maken met ons om eens langs te komen.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Jazeker! Wanneer u uw bestelling wilt komen afhalen kunt u dat tijdens het afrekenen via de website aangeven. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen via de telefoon of email om een afspraak te maken.

Wat is jullie retourbeleid?

Mocht u niet tevreden zijn met uw aankoop dan kunt u het artikel, op eigen kosten, retour sturen samen met het ingevulde retourformulier. Dit formulier kun je hier downloaden. We leveren dit niet standaard mee bij een bestelling aangezien dit minder belastend is voor het milieu, niet iedereen heeft tenslotte zo'n formulier nodig. 

Wat zijn de verzendkosten?

Voor een overzicht van onze verzendkosten kun u deze pagina raadplegen: Verzendkosten

Hebben jullie ook kortingcodes?

In onze webshop kunt u gebruik maken van kortingscodes. De code die altijd beschikbaar is is: GEENVERZENDKOSTEN100
Deze code kan gebruikt worden om geen verzendkosten te hoeven betalen bij bestellingen boven €100.

Soms zijn er andere acties en kortingcodes beschikbaar die we zullen delen op onze site.

Ik wil graag eens langskomen, hoe maak ik een afspraak?

Wat leuk dat u eens langs wilt komen! Om een afspraak te maken kunt u contact met ons opnemen via telefoon, whatsapp, email of via de contactpagina op onze website. 

Molenweg 3
8435 TG Donkerbroek
T: 06-19946868
E: info@hasenbosch-hoeve.nl